Noile reguli ale consumatorilor – Studiu Taste Tomorrow (3)

În ultimii ani, consumatorii au devenit mai vocali și mai conştienţi de ceea ce îşi doresc. În dezvoltarea social media au şi mai multe medii prin care îşi exprimă părerile. Astăzi, oameni vor să aibă un cuvânt de spus despre produsele care vin către ei. Se pare că suntem în faţa unor noi reguli ale consumatorilor. Taste Tomorrow vă oferă o analiză în profunzime a tendințelor globale și locale de consum.

Citiţi articolul anterior AICI!

Studiul de piață ne oferă informații despre alegerile, atitudinile de consum și percepțiile consumatorilor privitor la produsele de brutărie, patiserie și ciocolaterie. Consumatorii au fost rugați să se gândească la viitorul alimentelor și să vorbească despre aşteptările lor din viitor, în anul 2025. Iată ce au spus ei pe scurt.

OBSERVAȚIE CHEIE NR. 3: PIERDUT ÎNTRE INFORMAȚII

Consumatorii sunt confuzi din cauza valului de mesaje legate de alimente, de cele mai multe ori contradictorii, pe care le primesc din media. Le lipsesc cunoştinţele bazate pe fapte concrete pentru a face alegeri bune în ceea ce priveşte alimentele, prin urmare solicită transparenţă şi etichete clare.

MITURILE ALIMENTARE au luat o amploare tot mai mare în ultimii ani, atât de mare încât pot ridica dar, în egală măsură, și distruge un produs, o marcă sau chiar o categorie de produse. De asemenea, tot mai mulți NON-EXPERȚI în domeniul nutriției distribuie informații neavizate despre cum să duci o viață sănătoasă. Acest lucru însă, poate deschide uși industriei de panificație.

42% din consumatori consideră GLUTENUL cauza majoră a problemelor digestive.

Studiile științifice susțin faptul că doar aproximativ 10% din populația globului suferă de afecțiuni care au legătură cu glutenul, ceea ce nu se corelează cu temerea legat de consumul de gluten.

54% dintre consumatori consideră că PÂINEA ar trebui evitată dacă avem grijă de siluetă.

S-a cercetat suplimentar ce declarații întâlnite pe etichete conving consumatorul să cumpere. La nivel european, s-au remarcat următoarele menţiuni:

Deşi marea majoritate a consumatorilor consideră că FIBRELE sunt sănătoase … dar la nivel global doar 39% din populație știe că PÂINEA CONȚINE FIBRE

VESTEA BUNĂ?

Această realitate deschide drumul către potențialul neexplorat al industriei de panificație.

Ce înseamnă asta pentru afacerea dvs.?

Dumneavoastră, producătorii, sunteți adevărații experți! Trebuie să ne implicăm activ cu toții în educarea publicului, în a-l ajuta să diferențieze și să înțeleagă beneficiile reale ale produselor comercializate! Spuneți-le consumatorilor exact care sunt ingredientele din care se face o pâine bună și ce anume din produsele dvs. contribuie la sănătatea lor sau la o dietă echilibrată. Specificați ingredientele naturale, asta va contribui la percepția pozitivă generală asupra produsului.

Oferiți-le transparență și veți câștiga încredere!

OBSERVAȚIE CHEIE NR. 4: DEZVOLTARE DURABILĂ – PERSPECTIVĂ PERSONALĂ

Consumatorii privesc dezvoltarea durabilă dintr-o perspectivă personală mai mult decât din perspectiva mediului înconjurător. Fac alegeri durabile dacă vor beneficia personal de efectele acestora.

TRIUNGHIUL ALEGERII

Prospeţimea, gustul şi sănătatea sunt cele 3 criterii esenţiale pe baza cărora consumatorii la nivel mondial îşi aleg alimentele din categoriile de pâine, produse de cofetărie sau din ciocolată.

TASTE TOMORROW este platforma Puratos pentru analiza comportamentului de consum. Grupul Puratos realizează o dată la trei ani un vast studiu internaţional despre consumatori care oferă informaţii clare cu privire la schimbările comportamentului şi a atitudinilor consumatorilor de produse de brutărie, patiserie, cofetărie şi ciocolată.

Republicarea conținutului website-ului www.brutarul.ro este permisă în limita de 400 de caractere, cu precizarea sursei și inserarea unui link spre www.brutarul.ro