Noile reguli ale consumatorilor Studiu Taste Tomorrow (2)

În ultimii ani, consumatorii au devenit mai vocali și mai conştienţi de ceea ce îşi doresc. În dezvoltarea social media au şi mai multe medii prin care îşi exprimă părerile. Astăzi, oameni vor să aibă un cuvânt de spus despre produsele care vin către ei. Se pare că suntem în faţa unor noi reguli ale consumatorilor. Taste Tomorrow vă oferă o analiză în profunzime a tendințelor globale și locale de consum.

Citiţi articolul anterior AICI!

 

Studiul de piață ne oferă informații despre alegerile, atitudinile de consum și percepțiile consumatorilor privitor la produsele de brutărie, patiserie și ciocolaterie. Consumatorii au fost rugați să se gândească la viitorul alimentelor și să vorbească despre aşteptările lor din viitor, în anul 2025. Iată ce au spus ei pe scurt.

 

1 din 5 consumatori se tem că va scădea
CALITATEA MÂNCĂRII în 2025.

Observație cheie nr. 2: PRESIUNE ASUPRA ALIMENTELOR
Oamenii sunt pesimişti cu privire la calitatea şi sănătatea alimentelor. Se tem că acestea îşi vor pierde calitatea, prospeţimea, naturaleţea şi vor deveni mai scumpe.
În ceea ce priveşte viitorul, consumatorii au devenit din ce în ce mai temători legat de calitatea, prospeţimea şi proprietăţile nutriţionale ale produselor alimentare. Există cu adevărat o reală presiune asupra alimentelor. Dar provocările aduc, pe lângă teme de gândit, şi oportunităţi. Cum vor putea brutarii să răspundă nevoii consumatorului de transparenţă, autenticitate, ingrediente naturale şi prospeţime?

Consumatorii se așteaptă la produse
mai puțin NATURALE.

În special în Europa, consumatorii se tem că mâncarea va fi MAI PUȚIN NATURALĂ.

Consumatorii se așteaptă la mai puțină PROSPEȚIME.

Consumatorii se așteaptă ca oferta de produse TRADIȚIONALE să scadă.

Consumatorii se tem că va scădea calitatea alimentelor în viitor din acest motiv vor acorda o importanță crescută ingredientelor naturale și etichetei. Cifrele indică faptul că un număr mai mare de consumatori declară că preferă calitatea preţului mic.

Ce înseamnă asta pentru afacerea dvs.?

În ciuda creşterii disponibilităţii alimentelor, consumatorii se tem ca mâncarea îşi va pierde din calitate şi va fi din ce în ce mai nesănătoasă. Va fi o provocare să le dovedim contrariul. Puneţi accent pe caracterul nutritiv şi sănătos al ingredientelor, comunicaţi aceste aspecte consumatorilor pentru a-i ajuta să înţeleagă motivele pentru care ingredientele naturale costă mai mult şi se reflectă evident în preţul de achiziţie. Vă mai puteţi baza pe povestea produsului, pe istoria şi tradiţia din spatele lui pentru a ajusta percepţia consumatorului.

TASTE TOMORROW este platforma Puratos pentru analiza comportamentului de consum. Grupul Puratos realizează o dată la trei ani un vast studiu internaţional despre consumatori care oferă informaţii clare cu privire la schimbările comportamentului şi a atitudinilor consumatorilor de produse de brutărie, patiserie, cofetărie şi ciocolată.