Muncitorii străini și cercetarea-inovarea, printre soluțiile provocărilor din panificație

Fondurile pentru cercetare-inovare, digitalizarea în panificație, importul de forță de muncă, modificarea obiceiurilor de consum, evoluția pieței cerealelor sau exporturile de produse românești în SUA, au fost principalele subiecte dezbătute în cadrul Adunării Generale a Asociației Naționale a Industriilor de Morărit și Panificație (ANAMOB), care a reunit pe 9 februarie 2019, la Sibiu, peste 100 de antreprenori din sectorul de profil.

Bani europeni pentru cercetare-inovare

Începând din anul 2020, Politica Agricolă Comună (PAC) de la nivelul UE se va concentra pe strategiile digitale în sectorul agro-industrial, iar componenta de cercetare-inovare va beneficia de un sprijin financiar important. “Acum o lună s-a aprobat bugetul UE, iar noul program orizont, care este numai pe cercetare-inovare, a fost propus pentru 80 miliarde de euro și au fost aprobate 120 de miliarde. Sunt extrem de mulți bani, care vin cu cote de finanțare mult mai mari, de 75-100%, iar noi încercăm să vă arătăm cum trebuie să vă pregătiți de astăzi pentru oportunitățile pe care le rezervă cercetarea-inovarea, din 2020”, a explicat Viorel Marin, președintele ANAMOB.

 

Muncitorii nepalezi, o soluție la criza de personal

Pe măsură ce problema lipsei de personal se acutizează, apar și soluțiile. Importul de forță de muncă este deja un fenomen de actualitate în industria agro-alimentară autohtonă, iar Nepalul pare a fi una din cele mai bune surse de forță de muncă. Nepalezii sunt caracterizați ca fiind productivi, loiali, eficienți, cinstiți, disciplinați și responsabili. Iar autoritățile au eliminat recent o barieră din calea angajării muncitorilor străini. “A fost o problemă pe care am rezolvat-o la nivel legislativ, acea restricție care vă impunea să oferiți niște salarii mai mari la cei care vin de afară. La ora actuală angajați străini așa cum puteți angaja orice român, pe salariul minim pe economie, și în condiții mult mai avantajoase”, a mai spus liderul asociației.

 

La Adunarea ANAMOB s-a mai vorbit despre personalizarea produselor după fiecare tip de consumator, despre piața cerealelor în viziunea traderilor din domeniu sau despre modul în care pot ajunge produsele românești pe piața SUA. Citiți mai pe larg despre toate acestea în următorul număr al revistei Brutarul.

 

Republicarea conținutului website-ului www.brutarul.ro este permisă în limita de 400 de caractere, cu precizarea sursei și inserarea unui link spre www.brutarul.ro