Trend, gust și funcționalitate – cuverturi şi glazuri de cofetărie şi patiserie

Cuverturile şi glazurile utilizate la obţinerea produselor de patiserie şi cofetărie deţin o importanţă deosebită în procesul de producţie, contribuind totodată la creşterea vânzărilor din domeniu.

Caracteristicile acestor materii prime pot defini calitatea produselor, le pot menţine prospeţimea pentru un timp mai îndelungat şi le pot face mai atractive în ochii consumatorilor. Plus, cuverturile sau glazurile folosite în cofetării şi patiserii au avantajul de a permite diversificarea ofertei de produse.

Unul dintre principalii factori în funcţie de care cofetăriile şi patiseriile aleg cuverturile şi glazurile potrivite este, cu siguranță, capacitatea de a conferi produselor un aspect plăcut şi atractiv. Primul contact al consumatorilor cu produsele de patiserie şi cofetărie este contactul vizual. De aceea este foarte important aspectul produselor, dar şi structura lor, întrucât, odată achiziţionate, clienţii vor aprecia nu doar aspectul, ci şi consistenţa şi gustul produselor.

Preferinţele clienţilor sunt variate când vine vorba de torturile sau deserturile pe care le consumă, iar sarcina patiseriilor şi a cofetăriilor este de a-şi adapta produsele la cerinţele pieţei. Aflăm de la principalii furnizori din domeniu care sunt ofertele actuale de cuverturi şi glazuri disponibile pe piaţă, cum ajută ele procesele de fabricaţie şi cum pot îmbunătăţi gustul şi aspectul produselor finite.

”Seducția vizuală joacă un rol crucial în decizia de cumpărare a consumatorilor. Glazurile și decorațiunile sunt, prin urmare, esențiale în diferențierea produselor de patiserie și cofetărie și pentru a determina alegerea de cumpărare, adesea impulsivă a consumatorilor. – am aflat de la  Anca Neuhoff, Marketing Manager Puratos Prod SRL.

”Gustul și plăcerea de a savura ceea ce mâncăm rămân principalii factori pe care consumatorii îi iau în calcul când aleg ce să consume. În același timp, își doresc ca produsele să răspundă și preocupărilor lor legate de sănătate, astfel că intră în responsabilitatea companiilor să ofere produse cu ingrediente naturale, cu mai multe fibre și mai puțin zahăr” – spune Stela Enache, Marketing Manager Zeelandia.

Laura Ștefan – Manager Marketing Expertarom Food Ingredients consideră, că: ”Una dintre tendinţele cărora li se aliniază cofetăria în prezent este Gourmet/Elegance, cuvinte cheie pentru a descrie o gamă de deserturi delicioase, pe bază de frişcă şi ingrediente de calitate superioară, cu un design elegant, într-o varietate largă de gusturi şi combinaţii sofisticate.”

Efortul continuu depus de furnizori în perfecţionarea materiilor prime permite cofetarilor şi patisierilor să aleagă o gamă variată de cuverturi de calitate, nefiind nevoiţi să accepte un compromis între gust şi funcţionalitate. În general, ceea ce place clientului, place şi producătorului, iar alegerea cuverturii potrivite depinde în primul rând de preferinţele consumatorilor, care trebuie identificate şi satisfăcute.

Aflaţi mai multe detalii despre acest subiect în ediţia lunii iulie a revistei Brutarul Cofetarul. Pentru detalii şi abonamente vă stăm la dispoziţie: 0756 610 883.

Republicarea conținutului website-ului www.brutarul.ro este permisă în limita de 400 de caractere, cu precizarea sursei și inserarea unui link spre www.brutarul.ro