Primul pas pentru un marketing de succes: înțelegerea clienților

Serviciile sunt orientate spre clienți și au la bază înțelegerea nevoilor acestora. Afacerile HoReCa depind de o atenție amănunțită la profilul clienților, pentru a se putea număra printre cele de succes. În acest articol, veți putea trece prin unele din cele mai eficiente metode de marketing în această industrie, prezentate de Vectron. O analiză mai detaliată a acestor metode se va desfășura în cadrul workshop-ului de la GastroPan 2020.

Autor: Dan Rusu

Creionarea unui profil general al celor care le trec pragul reprezintă una din bazele strategiilor manageriale din această industrie.

  • În ce momente ale zilei, respectiv ale lunii se observă cea mai intensă activitate? Dar cea mai nesemnificativă?
  • Ce factori externi favorizează un flux mai mare al clienților?
  • Ce categorii de vârstă sunt atrase mai mult de serviciile noastre?
  • Ce putem face să fim prioritari în alegerile publicului nostru țintă?
  • Cum putem identifica oportunități de vânzare personalizată pentru clienții aflați deja în localul nostru?

Sunt câteva dintre întrebările pe care orice manager din industria ospitalieră ar trebui să și le adreseze atunci când ia în calcul îmbunătățirea calității serviciilor.

 

De ce este importantă cunoașterea clienților?

Fără o analiză adecvată a pieței actuale și o descriere specifică a clientului ideal, mulți manageri nu vor avea o privire de ansamblu foarte precisă asupra publicului lor țintă, aspect ce poate afecta vânzările. Marketingul are un rezultat de succes atunci când are și o țintă bine-definită, însemnând înțelegerea detaliată a clienților.

 

Crearea unui set de profiluri pentru clienți poate salva mult timp și buget alocat în marketing pentru un public ale cărui nevoi nu se încadrează, de fapt, în direcția serviciilor noastre. Cu un profil de client completat—de la zona în care locuiește, nivelul educațional, vârsta și stilul de viață, până la motivul pentru care apelează la serviciile/produsele noastre, putem adapta atât mesajele de marketing și produsele/serviciile, astfel încât să ne creăm un public loial.

 

O metodă actuală de promovare, care a dovedit rezultate de succes, o reprezintă reclamele online pe rețelele sociale. Acestea se pot realiza în funcție de toate detaliile menționate mai sus, astfel încât potențialii clienți să vizualizeze produsele sau serviciile care li se potrivesc.

 

Programele de loialitate

Odată ce am identificat care este publicul căruia ne adresăm, ne dorim ca produsele noastre să fie principala lor alegere. Programele de loialitate sunt un efort esențial pentru a stabili această corelare.

 

Iată câteva din metodele prin care putem crea aceste programe:

  • Înștiințarea personală a clienților prin oferirea de vouchere pentru produsele noi din meniu
  • Oferirea unor discount-uri la mai multe produse cumpărate sau prin asocieri de produse
  • Crearea unei baze de date, prin care să se poată oferi diferite cadouri cu ocazia zilelor de naștere, onomastice, etc. (sistemele Vectron au astfel de funcționalități incluse)
  • Setarea unor promoții de tipul: “la cinci cafele cumpărate a șasea este gratuită” sau a cardurilor de colectare de puncte – ideale pentru lanțuri

Este foarte important ca la finalul fiecărei campanii să putem măsura rezultatul acesteia, proces care vă este facilitat de soluția software de fidelizare bonVito de la Vectron.

 

Cum facem upscale?

Fie că doriți să lansați un produs/serviciu nou sau să vă extindeți geografic, pentru a crește volumul vânzărilor — oricare dintre aceste motive va avea un efect asupra modului de îmbunătățire a afacerii dvs.

 

De aceea, este important să vă definiți clar obiectivele, înainte să treceți la următorul nivel.

Îmbunătățirea afacerii implică și evoluarea abordării de marketing, pe baza acestor obiective. Un punct de plecare semnificativ este observarea publicului actual și aplicarea unui mix de marketing offline și online.

 

O strategie eficientă de marketing digital cuprinde:

  • Un calendar editorial pentru rețelele de social media, care să cuprindă un management al comunității online (răspunderea la comentariile și nelămuririle acestora), video-uri relevante afacerii respective, implicarea mai multor canale online și reclame plătite
  • O listare cât mai bine pusă la punct pe Google (My Business), pentru a ajuta potențialii clienți să găsească cât mai ușor locația, cât și alte informații despre serviciile oferite (recenzii, poze).
  • E-mail marketing — email-ul este un mijloc de comunicare mai personal și se dovedește a fi cel mai eficient, fiindcă așa pot afla clienții în mod directe de cele mai noi sau personalizate oferte.
  • Și nu în ultimul rând — un site cât mai reprezentativ și ușor de utilizat pentru a reliefa toate informațiile afacerii.

 

Puteți rămâne la curent cu metode de fidelizare a clienților prin intermediul celor mai noi tehnologii pe: www.vectron.ro/