“Prăjitura” din vitrină – Amenajarea locației Ana Pan Titulescu

Când vine vorba de designul unei locații HoReCa, trendurile sunt un punct de plecare, însă identitatea și povestea brandului e cea care trebuie să stea la baza unui concept reușit. Acest proiect sau “prăjitura din vitrină”, a pornit chiar de la bogata istorie a brandului Ana Pan, unul dintre cele mai mari lanțuri de locații din categoria bakery.

Design-ul

Latura tradițională a brandului Ana Pan, născut încă din 1990, se împletește armonios cu elemente moderne. Regăsim naturalețea lemnului de diverse esențe și imitație de piele antichizată, combinate cu metal, sticlă, oglindă, ceramică, într-un echilibru de linii drepte și curbe. Toate acestea, sub lumina caldă a lămpilor.

Iluminatul joacă un rol extrem de important într-o amenajare, fie că e vorba despre un local sau propria locuință. Avantajul mare al unei locații frecventate preponderent ziua sunt ferestrele mari sau fațadele din sticlă, un aspect de care Ana Pan Titulescu beneficiază din plin. Cu toate acestea, produsele expuse și atmosfera ar fi fost cu totul alta dacă n-ar fi existat lumina caldă a lămpilor și numeroasele spoturi plasate pe tavan, la colțuri sau în zone care nu beneficiază atât de mult de lumina naturală.

 

Prăjitura

Un aspect la fel de important este armonia culorilor în tonuri deschise și nuanțe calde. Practic, aici totul se reduce la prăjituri: lemnul natural te duce cu gândul la blatul pufos, frontul barului e crema perfect omogenă, canapeaua e glazura texturată, iar lămpile sunt cireașa de pe tort. O prăjitură numai bună de pus în spatele fațadei din sticlă, exact ceea ce trebuie ca să îmbie trecătorii încă de la distanță.

 

Funcționalitatea

Oricât de artistic am privi lucrurile, funcționalitatea spațiului e regulă de neîncălcat. La ce-ți servește o prăjitură frumoasă, dacă nu e și comestibilă?

Fluxul necesar lucrului în zona de bar se respectă cu sfințenie, dacă dorim ca toți clienții să fie serviți rapid și elegant. Atât designerii experimentați de la Pick Two cât și Trend Furniture, producătorul care a realizat implementarea, au știut exact ce trebuia să facă pentru ca tot ce se întâmplă în spatele tejghelei să se desfășoare logic, optimizat și ușor.

A fost nevoie ca restul locației să se adreseze mai multor categorii de clienți, dar amenajată optim, pentru a maximiza numărul de locuri fără să pară aglomerat. Pentru o patiserie sunt esențiale mesele de 2 persoane, dar nu trebuie să lipsească nici cele de 4 persoane. În astfel de cazuri, soluția perfectă e plasarea meselor de dimensiuni mici, care pot fi unite sau separate cu ușurință, în funcție de musafirii sosiți.

Așadar, rețeta unei “prăjituri” atractive (a se citi amenajare reușită), e un concept armonios care să pună în valoare locația și brandul, dar și o implementare tehnică iscusită, cu materiale și mobilier de calitate.

 

Vezi mai multe detalii despre acest proiect si alte amenajari similare, marca

Trend Furniture: click AICI

Autor: Diana Raducu, Trend Furniture