Mircea Ureche: Vor rezista în timp cei care se adaptează cel mai ușor

Care sunt provocările sectorului de morărit-panificație în contextul pandemiei? Personaje cheie din industria de profil au dezvăluit pentru revista Brutarul-Cofetarul care sunt strategiile lor pentru gestionarea acestei perioade, ce efecte va avea pandemia asupra afacerilor de profil și cum trebuie să acționeze antreprenorii din domeniu pentru a depăși cu bine criza. Aflați ce idei și sugestii are Mircea Ureche, directorul general al Morii Cibin din Sibiu și acționar al grupului Boromir.

Capacitatea producătorilor de a se adapta la noua realitate este principala condiție pentru a menține afacerile profitabile, consideră Mircea Ureche, care a amintit în acest sens un citat celebru al lui Charles Darwin: “Nu cei mai puternici sau cei mai inteligenți supraviețuiesc, ci cei care se adaptează cel mai ușor”. Moara Cibin, care produce anual peste 100.000 de tone de produse, a lucrat la capacitate maximă în ultimele 2 luni, producând și livrând cu peste 30% mai mult decât în perioada normală.

Spre deosebire de alte sectoare economice, managerul Morii Cibin crede totuși că sectorul nostru are mai puțin de suferit în această perioadă. “Din fericire, industria de morărit nu s-a schimbat și nu se va schimba major în urma acestui eveniment, pâinea rămânând un produs simplu și esențial pentru supraviețuire în orice colț al lumii. În lunile martie-aprilie s-a lucrat mult mai mult în acest sector, pentru că panica a îndemnat lumea să-și facă stocuri … acum situația s-a relaxat, majoritatea consumă din stocuri.” El consideră un potențial pericol pentru industria de profil ar fi lipsa curentului electric, o situație care ar fi greu de gestionat.

“Noi dăm clienților ce vor ei, când vor ei, nu ce vrem noi, când vrem noi. Ne adaptăm în permanență.” Organizarea producției în funcție de cererea de pe piață, gestionarea eficientă a materiei prime și a stocurilor sunt condiții esențiale pentru gestionarea unor perioade precum perioada sărbătorilor sau … o pandemie. Capacitățile logistice și cele de producție și depozitare asigură Morii Cibin un avantaj competitiv pe piața de profil, consideră Mircea Ureche.

Valoarea pâinii și a muncii pe care o încorporează acest produs este încă subestimată, analizând prețul acesteia în comparație, de exemplu, cu un pachet de țigări. Această perioadă va ajuta poate la reducerea risipei, o problemă pe care managerul Morii Cibin a ridicat-o de nenumărate ori. “Costul pâinii în România este o temă falsă, pe care o exploatează toată lumea, în necunoștință de cauză. Mai ales că multă pâine se regăsește la gunoi sau în hrana animalelor. De obicei tindem, total inconștient, să-i sacrificăm pe cei care muncesc în detrimentul celor care risipesc”. Mircea Ureche consideră că prețul pâinii trebuie aliniat la valoarea reală, ceea ce s-ar reflecta și în creșterea calității pâinii.

Directorul Morii Cibin spune că, în pofida secetei care a afectat culturile în acest an, nu se așteaptă la o criză alimentară în țara noastră, însă a evitat să se pronunțe asupra evoluției prețurilor, preferând să estimeze că acestea for fi dictate în continuare de raportul dintre cerere și ofertă. El a mai explicat că profitul nu mai este un obiectiv principal în această perioadă, importantă fiind mai degrabă urmărirea pieței în urma relaxării măsurilor restrictive impuse de pandemie și adaptarea din mers la cerințele pieței. “Nu ne-am pus problema profitului. Ne-am bucurat că suntem bine, sănătoși și cu posibilitatea de a munci și a satisface clienții. Rezultatele vor veni în timp!”

Autor: Daniel Maior, Editor – Revista Brutarul-Cofetarul

 

Republicarea conținutului website-ului www.brutarul.ro este permisă în limita de 400 de caractere, cu precizarea sursei și inserarea unui link spre www.brutarul.ro