Importanța design-ului creativ pentru o afacere de succes

Estetica ambalajului, etichetelor, brandului în general are un impact puternic asupra percepția clienților, iar companiile inteligente sunt conștiente de acest fapt. Companiile din industria morăritului, panificației, patiseriei și cofetăriei trebuie să își dezvolte mentalitatea de afaceri, concentrându-se pe un accent comun atât pe cifrele rapoartelor din piață cât și pe design, dacă doresc să concureze cu succes pe piața modernă.

Un studiu recent, realizat de Adobe și Forrester Consulting, a constatat că 82% dintre companii consideră că există o legătură puternică între creativitate – inclusiv designul creativ – și succesul afacerii. Putem conclude deci ca cei care nu reușesc să ia în considerare modul în care designul influențează impresiile consumatorilor riscă să piardă clienții chiar înainte ca aceștia să le treacă pragul (fizic sau digital).

De ce este important un design creativ?

Designul deosebit spune o poveste. Comunicarea este o parte vitală a oricărei afaceri, și este adevărat că o imagine poate transmite cât o mie de cuvinte.

Publicul dvs. și potențialii clienți trebuie să înțeleagă ceea ce produce firma dvs. și despre ce mesaj dorește să transmită, în toate punctele de contact – de la site-ul dvs. web la conturile dvs. de social media, la comunicațiile prin e-mail și cele din locațiile fizice. Companiile care nu pot realiza acest lucru nu reușesc să genereze lead-uri și, prin urmare, să producă vânzări și creștere.

Elementele vizuale sunt adesea cel mai eficient mod de a lăsa o impresie de durată în mintea privitorului, pur și simplu pentru că sunt atât de la îndemână. Mai mult – și poate mai important – creierul uman procesează imaginile de 60.000 de ori mai repede decât textul și 93% din toată comunicarea umană este vizuală.

Și acesta este motivul pentru care designul creativ este atât de important în strategia de afaceri. Un concept de design bine conceput ar trebui să se regăsească fără probleme în toate materialele de marketing ale unei companii – de la logo-uri la ambalare și de la site-uri web la imagini promoționale pe bloguri și rețele sociale.

Designul creativ vă va ajuta să creați o impresie puternică, să construiți o identitate de brand, să transmiteți informații cheie, să vă spuneți povestea și să obțineți încrederea consumatorilor.

 

Avantajele Design-ului Inteligent

La nivel mondial, compania Adobe a introdus termenul „Design Advantage”, recunoscând public faptul că acele companii care își bazează strategiile de comunicare pe design își depășesc concurența în ceea ce privește creșterea veniturilor.

De ce? Deoarece, concentrându-se de la început asupra angajamentului vizual, companiile care își bazează strategiile de comunicare pe design sunt capabile să atragă mai mulți clienți la începutul ciclului de fidelizare.

Odată cu revoluția digitală a zilelor noastre, marketingul de conținut și marketingul social media devin tactici din ce în ce mai importante pe care companiile trebuie să le adopte pentru a continua să relaționeze eficient cu piețele lor. Și trebuie să ne amintim că rețelele sociale au devenit platforme vizuale, în primul rând. Chiar și Twitter, care a început viața ca o platformă pentru postarea de mesaje scrise scurte, este acum plin de videoclipuri și imagini.

Toate aceste aspecte au condus la surprinzătoarele date de sfârșit de 2018 care ne arată că 71% dintre companii au creat de 10x numărul de materiale de marketing tradițional și digital decât au făcut-o acum câțiva ani. Clienții așteaptă în prezent experiențe uimitoare de conținut de la brandurile cu care interacționează. Iar aceste experiențe încep cu un design deosebit de creativ.

 

Alinierea designului cu strategia de afaceri și cu brandingul

Indiferent de produs, un design creativ bun va combina cuvintele, imaginile, tipografia și, dacă este cazul, aspectul optim al paginii pentru a ajunge la rezultatul dorit.

Nu este o coincidență faptul că internetul a evoluat de la rădăcinile centrate pe text într-o rețea bazată pe imagine și din ce în ce mai mult pe video.

Site-ul dvs. poate avea niște texte minunate și poate prezenta niște produse excepționale calitativ, dar nimeni nu va dori vreodată să îl parcurgă dacă nu reușiți să implicați publicul online într-o manieră convingătoare – adică vizuală.

Imaginile comunică chiar și mesaje complexe rapid, concis și memorabil. Dar imaginile pe care le utilizați ar trebui, desigur, să fie relevante pentru marca dvs. și să fie concepute în mod creativ pentru a atrage atenția publicului țintă oriunde ar fi poziționate.

Designul creativ este mai mult decât o sumă de elemente estetice, depășind conceptele creative sau ilustrațiile grafice. Într-adevăr, întregul scop al design-ului excelent este de a transforma procesul de creare de imagini frumoase și convingătoare pe care clienții dvs. le vor iubi în rezultatele reale ale afacerii.

Pentru a realiza acest lucru, companiile trebuie să adopte o mentalitate avantgardistă în proiectarea elementelor vizuale și să înceapă să descopere – în termeni vizuali – exact ceea ce face diferența pe piață și cum poate fi comunicat acest lucru prin designul creativ.

Mărcile care utilizează designul creativ la potențial maxim sunt capabile să implice clienții într-o poveste, centrată pe emoții, care va fi fortificată apoi în fiecare etapă a relației acestora cu marca dumneavoastră. Nu uitați nicio clipă că un brand este mai mult decât un logo, un produs sau un site web – este identitatea principală a afacerii dvs., personalitatea acesteia și o fuziune a tuturor valorilor, standardelor, idealurilor și caracteristicilor pe care organizația dvs. le întruchipează.

Designul creativ bun spune o poveste. Mai mult, atunci când aceasta este consistentă și prezentă în toate punctele de contact ale mărcii, aceasta creează unitate și un dialog instantaneu cu potențialii clienți, pe măsură ce aceștia interacționează cu dumneavoastră, în medii atât online cât și offline.

Astăzi, consumatorii se confruntă constant cu o supraîncărcare de informații. Designul creativ este modul în care afacerile moderne rămân relevante. Designul ar trebui să fie experimental, să se unească într-un set tot mai larg de puncte de contact, de ridicare a mărcii și, mai ales de angajare a publicului.

Crearea unui design creativ care să funcționeze pentru compania dvs. vă va permite să realizați o creștere ridicată a performanței mărcii, să vă conectați cu publicul țintă, să lăsați o impresie de durată și să generați rezultate de afaceri semnificative.

 

text: Alexandra Ioana Pescaru – Marketing, PR & Communication Specialist

 

Republicarea conținutului website-ului www.brutarul.ro este permisă în limita de 400 de caractere, cu precizarea sursei și inserarea unui link spre www.brutarul.ro.