Gata pregătit pentru tine!
În agricultură și industria alimentară, proaspăt înseamnă recoltat recent sau neprelucrat. Într-un supermarket, ar putea însemna un minim de timp între preparare și consum. Se consideră că un produs de panificație este proaspăt dacă a ieșit recent din cuptor sau are aceleași caracteristici ca un produs prelucrat direct: moale, pufos cu crustă crocantă acolo unde este cazul cu gust și aromă bună.
Tehnologia de congelare potrivită poate oferi aceleași caracteristici ca un produs procesat direct, dar brutarii sunt adesea reticenți în a o folosi. Un brutar inteligent poate fi mândru că folosește cea mai bună tehnologie disponibilă, făcând produse de cea mai bună calitate, fără a fi nevoie să adauge conservanți pentru comoditate și disponibilitate. Îmbunătățirea percepției de prospețime nu înseamnă ascunderea faptului că pâinea a fost coaptă dintr-un aluat precopt sau congelat. Este vorba despre a informa corect consumatorul și a arăta că se poate oferi produse proaspete de calitate toată ziua.

Rapid, simplu și gustos!
Odată cu răspândirea rapidă a produselor de panificație congelate, care a atins o dimensiune a pieței de 22,5 miliarde de dolari la nivel mondial, risipa de pâine, una dintre cele mai consumate, dar și aruncate alimente din lume și din țara noastră, poate fi redusă într-o oarecare măsură. Pâinea, care se cumpără mai mult decât este necesar se aruncă când nu este consumată. Mai ales într-o perioadă în care prețurile grâului cresc rapid în toată lumea, producția congelată previne risipa, dar totodată va reduce risipa fermierului și grâului din câmp. Produsele de panificație congelate sunt produse alimentare de lungă durată, cu un termen de valabilitate de la 6 până la 18 luni, se obțin prin oprirea mișcării apei în produs și transformarea apei în cristale de gheață, prevenind astfel deteriorarea microbiologică a alimentelor.
Este cea mai practică și eficientă formă de producție, consum și depozitare care ajunge în zona de consum final fără nicio deformare fizică atâta timp cât rețeaua lanțului de frig, de la producție la depozitare și apoi de la transport la condițiile de depozitare, nu este ruptă. Multe companii au optat pentru produsele de panificație congelate, al căror potențial de creștere crește pe zi ce trece. Produsele de panificație congelate, care au fost dezvoltate în paralel cu progresul tehnologic din sectorul de panificație, permit întreprinderilor și consumatorilor săli se ofere produse ușor de preparat și delicioase. Produsele de panificație congelate, care reduc costurile de transport și ajută la depozitare și economii de laborator, în special pentru companii, oferă o mare comoditate cu timpul lor scurt de decongelare și coacere.
Multe afaceri de tip boutique și hoteluri sunt acum capabile să pregătească produse delicioase într-un timp scurt, fără a pierde personal, spațiu și timp, datorită produselor de panificație congelate. Creșterea preferinței consumatorilor pentru produsele alimentare gata preparate încurajează cererea de produse de panificație congelate, deoarece necesită mai puțin timp și efort. Piața alimentelor procesate este condusă de o creștere a nevoii de confort din cauza stilului de viață aglomerat al clienților. Acest lucru a dus la o creștere a cererii de produse de panificație congelate.
Creșterea venitului pe cap de locuitor și creșterea tendinței de gustare între mese sunt principalii factori care stimulează cererea de produse de panificație congelate. Dezvoltarea canalelor de vânzare cu amănuntul sub formă de supermarketuri, hipermarketuri și magazine de specialitate a încurajat creșterea pieței. Deoarece produsele de panificație congelate nu necesită coacere de la zero, este nevoie de mai puțină muncă. Din acest motiv, diverși brutari preferă să păstreze produse coapte și semi-copte congelate în brutăriile lor din magazine.
Timpul scurt de decongelare și coacere, costul mic al forței de muncăși obținerea de produse standard oferă mari avantaje pentru afaceri. Astăzi, multe lanțuri de magazine oferă clienților lor produse calde similare cu cele produse într-o brutărie de cartier, fără bătaia de cap de a se aproviziona cu materii prime. Acest lucru nu numai că rezolvă problema produselor returnate, care se numără printre cele mai mari plângeri ale industriei de panificație, dar previne risipa și pierderea de venituri, permițând și companiilor să aibă produse calde tot timpul.
Cel mai sănătos mod de a păstra produsele de panificație pentru o perioadă lungă de timp este congelarea. Congelarea este cea mai naturală formă de conservare. Cea mai bună tehnologie de congelare pentru ocalitate durabilă în producția de produse de panificație congelate este tehnologia de șoc termic. Această metodă este o metodă extrem desigură, care nu conține niciun aditiv care crește durata de valabilitate. Pentru a congela produsele de panificație într-un mod sănătos, este necesar congelarea produsului foarte rapid la -40°C.
Contrar credinței populare, produsele de panificație congelate sunt alimente sigure care nu conțin conservanți sau aditivi care cresc durata de valabilitate. Cu alte cuvinte, tehnologia de producție congelată este cel mai natural conservant pentru păstrarea prospețimii. Prin menținerea produselor de panificație congelate sub -18°C, se previne reproducerea microorganismelorși deteriorarea produselor. În ceea ce privește logistica și transportul, produsele de panificație congelate au o capacitate de transport mult mai ușoară decât produsele de panificație proaspete. Continuitatea lanțului de frig, careva fi asigurată și în logistică, asigură expedierea produsului între orașe, țări și chiar continente.
Aceasta este o caracteristică importantă a țărilor care contribuie la transferul culturilor culinare de panificație congelată între țări. Conform consumului actual, se preconizează că segmentul produselor prefabricate va avea cea mai mare cotă de piață între 2022 și 2026. Acest lucru se datorează faptului că produsele de panificație congelate pre-coapte necesită mai puțin timp în timpul procesului de coacere. Forma de consum gata de copt oferă posibilitatea de a realiza produsede panificație proaspete.

Baghetă franceză
O notă de Paris și o notă de „joie de vivre”: bagheta face parte din cultura franceză la fel de mult ca și vinul roșu, Camembert și bereta. Cine știe dacă o iubim mai mult pentru origine sau pentru gustul său deosebit? În ambele cazuri, este un aliment esențial al oricărui coș de pâine.
Chifle pentru fiecare zi
Include chifle de secară și rulouri cu semințe de floarea soarelui sau de in. Chifle – dar cu gust extra!
Ștrudel de măr
Această tartă tipică este făcută cu aluat delicios și umplută cu bucăți suculente de mere, nuci de pin, scorțișoară și multe altele.
Text: ing. Popa Claudia