FORBAKE – ÎMPREUNĂ PUTEM CREȘTE!

Într-o industrie în continuă evoluție, unde calitatea și inovația sunt esențiale, Forbake se remarcă ca un jucător de top în domeniul panificației, cofetăriei și morăritului. Cu rădăcini 100% românești, compania a fost fondată din dorința de a oferi soluții tehnologice avansate și personalizate, adaptate cerințelor pieței locale și internaționale. Printr-o echipă de specialiști pasionați și dedicați, Forbake combină know-how-ul cu inovația pentru a sprijini afacerile din acest sector, contribuind activ la dezvoltarea unor produse de calitate superioară, fără compromisuri. Prin interviul oferit, vă invităm să descoperiți povestea din spatele succesului Forbake și viziunea care îi ghidează în dezvoltarea continuă a industriei de panificație și cofetărie.

Revista Brutarul-Cofetarul: Care este povestea din spatele Forbake? Cum a apărut ideea de a crea o companie dedicată industriei de panificație și cofetărie?
Georgian Fuduli: Forbake a luat naștere din dorința de a inova, unind experiența și pasiunea pentru tehnologie a unor specialiști dedicați. Proiectul a evoluat și din necesitatea de a oferi soluții avansate, adaptate pieței de morărit, panificație și cofetărie. Suntem o echipă care a lucrat împreună, înainte de a începe acest proiect, o echipă în care calitatea umană și profesională este esențială. Pe scurt, Forbake este un business 100% românesc care aduce împreună:
• 4 segmente: panificație, patiserie, cofetărie, morărit
• 4 direcții: producție, R&D, consultanță, management
• 4 valori: know-how, inovație, pasiune, prietenie.
Forbake, for you – are în centru clientul și nevoile acestuia de dezvoltare.

paine

Revista Brutarul-Cofetarul: Ce tipuri de produse și echipamente oferă Forbake pentru brutării, cofetării și patiserii?
G. F.: Forbake furnizează soluții tehnologice complete, customizate, în funcție de nevoile clientului și creează produse precum mixuri, premixuri și amelioratori. În plus, oferim optimizări de procese interne, fie ele tehnologice sau operaționale, consultanță gratuită în dezvoltarea de produse noi, precum și suport în vânzări și marketing.

Revista Brutarul-Cofetarul: Care sunt categoriile de produse cele mai populare create și de ce considerați că au acest succes?
G. F: Piața și nevoile ei au un rol important în modularea produselor create de Forbake. În acest moment vindem foarte bine soluții de conservare și prospețime fără E-uri, pentru panificație și patiserie, soluții de conservare a pâinii pe termen lung (14-21 de zile) cu păstrarea unui nivel de prospețime rezonabil, amelioratori personalizați pentru volum, premixuri pentru pâini fără E-uri. Pe
lângă acestea, o secțiune importantă a business-ului este R&D-ul. Ne place să fim creativi, să inovăm, să inventăm produse noi care să ajute la dezvoltarea companiilor cu care lucrăm și la dezvoltarea pieței, în general.

eclere

Revista Brutarul-Cofetarul: Cum asigurați calitatea produselor oferite de Forbake? Care sunt criteriile după care selectați produsele și furnizorii?
G. F.: Calitatea este un ingredient important al produselor noastre, de aceea acreditarea ISO a companiei susține, la alt nivel, acest deziderat al nostru. În plus, suntem atenți la respectarea cerințelor din auditurile făcute de clienți. Ca urmare, criteriile de selectare a produselor și a furnizorilor sunt, în prima fază, strict calitative. În plus, este important pentru noi să înțelegem dinamica pieței unde joacă clientul, targetarea produselor sale, ce își dorește să obțină în termeni de business. Îmbinăm criteriile calitative cu cele cantitative raportate la condițiile competitive din piață și astfel luăm în considerare costul pe kilogramul de produs finit. Înainte de a lansa un produs facem multiple teste interne, pe perioade lungi de timp. Avem o echipă de tehnicieni specializați și un laborator propriu dotat cu toată aparatura necesară testării riguroase a ingredientelor și a șarjelor de produse. Testarea este așadar un pas esențial în dezvoltarea produselor Forbake.

prajitura

Revista Brutarul-Cofetarul: Care au fost cele mai mari provocări întâmpinate de Forbake în parcursul său de până acum?
G. F.: Una din provocările majore a fost perioada de început, din primii doi ani de activitate, când am creat întreaga structură, de la concept – testare – vânzare, când am început practic să ne dezvoltăm. Când creezi genul acesta de business, este important să poți susține întreg procesul. Nu a fost ușor, dar, după ce am trecut de punctul de break-even, am simțit că am ajuns la un moment de cotitură, iar apoi compania a înregistrat o creștere constantă, așa cum am și estimat.

Revista Brutarul-Cofetarul: Cum vedeți evoluția pieței de panificație și cofetărie în următorii ani și ce rol va juca Forbake în această evoluție?
G. F.: Piața este un organism viu și ne place să credem că suntem parte din evoluția ei. În acest moment, preconizăm o contractare a pieței, cu o reducere a numărului de jucători industriali, dar și o polarizare semnificativă, cu o creștere în segmentul pâinilor artizanale. Forbake va continua să fie un actor esențial, sprijinind clienții să rămână competitivi, să dezvolte produse noi și să crească pe o piață tot mai dinamică.

prajitura

Revista Brutarul-Cofetarul: În ce fel contribuie Forbake la dezvoltarea comunității de brutari, cofetari și patiseri?
G. F.: Pentru noi este foarte important acest segment de dezvoltare a comunității profesionale, deoarece, odată ce crește nivelul tehnic al oamenilor, crește și calitatea produselor, deci, crește piața, în general. Forbake cumulează zeci de ani de experiență în industrie prin intermediul oamenilor săi. De aceea, know-how-ul este ceea ce transferăm direct clientului, în locația acestuia sau în cadrul laboratorului nostru. Know-how-ul este unul dintre cele mai importante atuuri ale echipei noastre prin care contribuim activ la dezvoltarea abilităților și cunoștințelor în domeniu.

Revista Brutarul-Cofetarul: Ce planuri de viitor aveți pentru Forbake? Intenționați să vă extindeți gama de produse sau să intrați pe alte piețe?
G. F.: Suntem o companie care a crescut frumos și avem planuri ambițioase de extindere a gamei de produse. Intenționăm să intensificăm exporturile, care deja reprezintă un segment important în activitatea noastră și să penetrăm piețe noi.

Revista Brutarul-Cofetarul: Ce mesaj ați dori să transmiteți clienților și partenerilor actuali sau viitori?
G. F.: Atunci când creezi un business și te și bucuri de oamenii cu care faci business-ul, nu poți să îți dorești mai mult. Am vrea să le transmitem viitorilor parteneri, căci cei actuali știu deja, că Forbake este o companie de drum lung, cu accent pe know-how și împreună. Împreună putem crește!

paine

 

Brutarul Cofetarul – Gastromedia – GastroPan – PanGastRo