Departament de marketing sau agenție de publicitate?

Companiile din sectoarele de panificație și cofetărie au cunoscut, în ultimii ani, mari schimbări în ceea ce privește abordarea pieței și a consumatorilor.

Majoritatea fabricilor și brutăriilor au magazine proprii în care își comercializează produsele și rar găsești azi laboratoare de cofetărie care să nu aibă și o cofetărie propriu-zisă. Brutăriile artizanale chiar pornesc în aceeași locație, cu producție și vânzare sub același acoperiș.

Aceste schimbări au avut loc într-o perioadă în care comunicarea cu consumatorii este una dintre provocările cele mai mari, asaltați fiind cu toții de o cantitate enormă de informații, în fiecare zi și prin orice mijloace. Bineînțeles, soluții există și succesul comunicării cu clienții și prospecții depinde de aplicarea lor. Agențiile de publicitate sunt cele mai specializate în găsirea și aplicarea celor mai potrivite soluții de promovare a companiei și a produselor/serviciilor, branding, lansare de produse și crearea de materiale și campanii publicitare.

Când e nevoie să apelăm la o agenție de publicitate? Pentru producătorii din sectoarele de panificație și cofetărie, aceasta este una dintre întrebările cheie, al cărei răspuns reprezintă o decizie în sine. Decizia de a crea un departament de marketing în firmă sau de a colabora cu o agenție de publicitate se reduce la un calcul simplu de costuri și beneficii. Avantajele de a lucra cu o agenție specializată sunt:

  • Nu trebuie să cauți personal calificat pentru formarea unui departament de marketing. Găsirea celor mai buni specialiști într-un domeniu atât de vast este o muncă destul de grea, mai ales în condițiile în care compania nu are un recruiter sau un departament de resurse umane specializat în recrutare.
  • Nu trebuie să plătești contribuții la stat pentru personalul care va lucra pe proiectele tale, întrucât lucrezi cu un partener extern. Pe termen lung, vei economisi astfel bani, mai ales în condițiile în care acestea sunt atât de greu de previzionat în țara noastră.
  • Nu va trebui să te preocupi de formarea profesională a celor care lucrează pentru proiectele tale de promovare, proces continuu și destul de costisitor pentru un domeniu în care datele problemei se schimbă de câteva ori pe an. Avansul tehnologic, schimbările din comunicare și comportamentul consumatorului pot ridica probleme pentru personalul angajat care nu beneficiază de programe periodice de instruire și de perfecționare.
  • Nu trebuie să achiziționezi software-uri specifice activității de marketing – programe de grafică, programe de urmărire a proiectelor de marketing, de customer care, de studiere a pieței, statistici, etc.
  • Creativitatea și noutatea pe care o aduc oamenii din afara companiei pot reprezenta exact acea schimbare de care aveai nevoie. Felul în care ei văd produsele sau compania poate fi mai aproape de perspectiva consumatorilor sau a potențialilor consumatori. În plus, o agenție de publicitate are un mix de specialiști din mai multe domenii ce își pun împreună expertiza pentru proiectele tale.

Pentru firmele mici, cel mai probabil, va rezulta că este mai eficient să lucreze cu o agenție de publicitate pentru proiectele individuale pe care le au – lansări de produse, evenimente, participări la expoziții și târguri, campanii online, concursuri și programe de fidelizare, etc. În schimb, pentru firmele mari, un departament de marketing in-house poate aduce, la rândul său, o serie de beneficii care să ”concureze” cu cele de mai sus:

  • Cunoașterea aprofundată a culturii și valorilor companiei. Avantaj cel mai vizibil dacă nu există o agenție cu care compania lucrează în mod permanent sau la primele contacte cu o nouă agenție…

 

Citiți articolul integral în ediția lunii septembrie a revistei Brutarul-Cofetarul.
Comenzi și abonamente, la numărul de telefon 0266 219392 sau la adresa de e-mail: brutarul@brutarul.ro

Republicarea conținutului website-ului www.brutarul.ro este permisă în limita de 400 de caractere, cu precizarea sursei și inserarea unui link spre www.brutarul.ro.