Aurel Popescu – “Am, probabil, cel mai scurt CV”

Acesta este primul interviu dintr-o serie menită să aducă în fața cititorilor noștri persoana din spatele funcției, profil personal și nu profesional și, cum era firesc, am început cu Aurel Popescu, Președintele ROMPAN.

La momentul realizării interviului l-am regăsit, cum se întâmplă de fiecare dată, muncind pentru unul dintre proiectele ”momentului”, dar cu zâmbetul pe buze și deschiderea-i caracteristică.

I-am explicat scurt despre ce este vorba și ne-am pus pe treabă, fără să irosim prea mult timp.

Brutarul-Cofetarul: Haideți să începem cu ceva frumos: succesul. Spuneți-mi, care credeți că este secretul succesului, în general? Dar în viața Dvs.?
Aurel Popescu: Dacă ar fi să definesc acum succesul, nu aș avea nevoie de mai mult de patru cuvinte: munca, perseverența, cinstea și corectitudinea. În primul rând, munca și apoi perseverența, dar în egală măsură cinstea și corectitudinea. Dacă avem aceste patru elemente, eu cred că oricine se implică într-o anumită acțiune, are și succes. Eu am învățat pe pielea mea că dacă ești perseverent într-o idee corectă, ce e aducătoare de beneficii – morale în primul rând – atunci succesul e ușor de atins. În anii ‘90, în haosul de după desființarea modelului comunist, când nu exista cadru legislativ pentru așa ceva, era o idee și, în același timp, o necesitate, ca societățile să știe una de alta și să colaboreze între ele. Și, perseverând în această idee de asociere, s-a reușit crearea primei asociații din România – ROMPAN. Și iată că prin muncă și corectitudine, ROMPAN a ajuns o asociație reprezentativă nu doar la nivelul României cât și pe plan internațional. Și mai adaug ceva: dacă lucrăm de mântuială, realizările vor fi tot de mântuială sunt convins. Pentru că trebuie pus suflet în ceea ce facem și pentru că fără muncă serioasă și dedicare nu ai cum să atingi succesul.

Brutarul-Cofetarul: Pornind de la valorile după care vă ghidați, care credeți că sunt azi acele caracteristici pe care ar trebui să le aibă un antreprenor de succes în domeniul panificației?
Aurel Popescu: Mă gândesc acum la exemplele pe care le cunosc și aș spune că implicarea este de bază. Atunci când un antreprenor deschide o afacere, el trebuie să cunoască foarte bine sectorul în care va acționa, trebuie să se informeze și să descopere care este specificul pieței, al consumatorilor din această piață, și doar apoi să decidă dacă poate să intre într-o astfel de afacere. Apoi, un conducător de firmă trebuie să știe foarte bine direcția în care se îndreaptă, pentru a ști ce să ceară de la angajații săi. Din păcate, sunt multe exemple de companii cu potențial care eșuează exact din aceste două motive: neimplicarea antreprenorului/managerului general și proasta gestionare a potențialului pe care îl au angajații companiei. Degeaba ai angajați buni, dacă nu știi ce să ceri de la ei.

Citiți continuarea articolului in ediția lunii iunie a revistei Brutarul-Cofetarul. Pentru comenzi și abonamente, sunați la 0266 219 392 sau brutarul@brutarul.ro