Cuvântul eticheta îl regăsim în DEX ca fiind „o bucată de hârtie, carton, plastic etc., care se aplică pe diferite produse şi care indică informaţiile privind conţinutul, destinaţia, modul de folosire a acestora, dar şi norme de comportare riguros stabilite la curţile monarhilor, în relaţiile diplomatice; p. ext. reguli convenţionale de comportare (politicoasă), folosite în viaţă de toate zilele.”
Pentru producători, eticheta reprezintă identitatea şi imaginea lor, într-un fel este cartea de vizită cu care se prezintă în faţa clienţilor lor. Prin cromatică, simboluri, mesaje, eticheta este şi un mijloc de comunicare, a ideilor, conceptelor existente în cadrul unei firme şi transmise spre consumator.
Ca o consecinţă a ofertei tot mai diversificate existente pe piaţa actuală, cumpărătorii au devenit din ce în ce mai exigenţi şi atenţi la cele mai mici detalii, fiecare element ce poate da unicitate produsului devenind astfel foarte important.
Etichetele, în funcţie de domeniul de activitate în care sunt folosite, pot fi realizate din hârtie cu transfer termic direct, semi-lucioasă, lucioasă sau din polipropilenă, pot fi imprimate sau neimprimate, şi sunt disponibile într-o multitudine de forme şi dimensiuni, putând fi livrate în role sau plăci.
Text: AUREL CRISTOLOVEAN – Director vânzări, POLICROM Brașov
Puteți citi continuarea articolului în ediția lunii iulie a revistei Brutarul-Cofetarul. Pentru abonamente și comenzi sunați la 0266 219392.