Marți, 05 Decembrie 2017 10:49

MARKETING: Promoțiile de crăciun în sfera panificației, patiseriei și cofetăriei din România (1)

„Publicitatea aduce calul până la râu iar promoţiile îl fac să bea apă!”

Zicală britanică

Apropierea SĂRBĂTORILOR DE IARNĂ determină micii și marii producători din sfera panificației, patiseriei și cofetăriei din țara noastră să demareze pregătirile specifice și desigur, să pregătească diverse promoții în scopul creșterii vânzărilor și atragerii de clienți noi. Pentru a asigura succesul acestor demersuri producătorul trebuie să își fundamenteze acțiunile printr-o strategie coerentă și funcțională!

Promoţiile au obiective cu o arie de focalizare foarte îngustă şi precisă. Ele urmăresc să îi convingă pe oameni să cumpere, într-o perioadă scurtă de timp, mai mult decât cumpără în mod obişnuit. Stabilirea obiectivelor este un prim pas esențial pentru focalizarea energiei şi atenţiei către o finalitate dată, precum şi pentru justificarea raţionalităţii eforturilor şi cheltuielilor implicate în derularea unui astfel de program. Specialiştii în promoţii au identificat un set de 10 obiective frecvent întâlnite, care pot fi realizate cu ajutorul promoţiilor: Creşterea volumului; Accelerarea încercării; Accelerarea frecvenţei de cumpărare; Amplificarea loialităţii; Extinderea ariei de utilizare; Crearea interesului; Crearea notorietăţii; Deturnarea atenţiei de la preţ; Obţinerea susţinerii distribuitorilor.

Sarcina de afaceri este și ea un element ce trebuie atent analizat pentru a ne asigura de succesul unei campanii promoționale. Ea poate îmbrăca numeroase forme. Printre problemele posibile se numără: pierderea clienţilor care pleacă spre concurenţi, stocuri mari de produse, refuzul distribuitorilor de a ne mai prelua produsele, vânzări în descreştere sau sub nivelul celor planificate, etc. Oportunităţile, pe de altă parte, au şi ele mai multe faţete: clienţi „liberi” lăsaţi de un concurent care se retrage de pe piaţă, deschiderea unei noi reţele de distribuţie în aria geografică în care se află piaţa, lansarea de către firmă a unei variante de produs îmbunătăţite, fluctuaţiile periodice ale consumului datorate caracteristicilor culturale sau climatice.

O sarcină definită cu claritate poate fi o justificare solidă pentru consumul de timp şi bani implicat într-un astfel de program. Nu de puţine ori, firmele uită să identifice sarcina care urmează a fi realizată. O promoţie de Crăciun nu poate fi lansată pur şi simplu „pentru că toți producătorii lansează una”. Fără precizarea scopului, tot programul poate fi doar o pierdere de timp şi bani. Asta se întâmplă pentru că în absenţa unui scop clar, este foarte posibil ca angajaţii implicaţi (atât în planificare, cât şi în execuţie) să îşi facă treaba la limita minimei rezistenţe. (continuăm)

text: Alexandra Ioana Pescaru - Marketing, PR & Communication Specialist

 

Republicarea conținutului website-ului www.brutarul.ro este permisă în limita de 400 de caractere, cu precizarea sursei și inserarea unui link spre www.brutarul.ro.

 

 

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…