Marți, 11 Iulie 2017 10:04

Eticheta – la propriu şi la figurat

Cuvântul eticheta îl regăsim în DEX ca fiind „o bucată de hârtie, carton, plastic etc., care se aplică pe diferite produse şi care indică informaţiile privind conţinutul, destinaţia, modul de folosire a acestora, dar şi norme de comportare riguros stabilite la curţile monarhilor, în relaţiile diplomatice; p. ext. reguli convenţionale de comportare (politicoasă), folosite în viaţă de toate zilele.”

În industria ambalajelor, etichetele reprezintă o sursă de informare a clienţilor finali privind caracteristicile produselor (conţinut, condiţii de depozitare, valoare energetică etc.), ajutând totodată şi la identificarea acestora la raft.

Pentru producători, eticheta reprezintă identitatea şi imaginea lor, într-un fel este cartea de vizită cu care se prezintă în faţa clienţilor lor. Prin cromatică, simboluri, mesaje, eticheta este şi un mijloc de comunicare, a ideilor, conceptelor existente în cadrul unei firme şi transmise spre consumator.

Ca o consecinţă a ofertei tot mai diversificate existente pe piaţa actuală, cumpărătorii au devenit din ce în ce mai exigenţi şi atenţi la cele mai mici detalii, fiecare element ce poate da unicitate produsului devenind astfel foarte important.

Etichetele, în funcţie de domeniul de activitate în care sunt folosite, pot fi realizate din hârtie cu transfer termic direct, semi-lucioasă, lucioasă sau din polipropilenă, pot fi imprimate sau neimprimate, şi sunt disponibile într-o multitudine de forme şi dimensiuni, putând fi livrate în role sau plăci. 

 

Text: AUREL CRISTOLOVEAN – Director vânzări, POLICROM Brașov

 

 Puteți citi continuarea articolului în ediția lunii iulie a revistei Brutarul-Cofetarul. Pentru abonamente și comenzi sunați la 0266 219392. 

 

 

 

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…